Od słowa do stoiska

stoisko targowe

Przygotowania do Targów, są dość rozległe i wymagają solidnych przygotowań, aby nasze stanowisko lub stanowiska targowe przyniosły chlubę firmie, którą reprezentują.

Rozwinięcie podstawowych założeń

Podczas pierwszego wstępnego spotkania z firmą targową, którą wybraliśmy do realizacji zlecenia na przygotowanie i budowę dla nas stoiska targowego, zostały poruszone tematy, które wymagają rozwinięcia.

Jedną z najważniejszych kwestii, jest wielkość i wygląd naszego przyszłego stoiska. Stanowiska targowe bowiem, mogą być małe (jednoosobowe), średnie lub bardzo duże, tradycyjne lub nowoczesne, jedno- lub wielorazowego użytku. Wszystko oczywiście będzie mieć swoje przełożenie w czasie realizacji zlecenia oraz jego kosztach. Dlatego tak ważne jest aby firmy targowe lub firmę, która zrealizować ma nasze zlecenie, wybrać odpowiednio wcześnie.

Rodzaj stoiska – istota całego przedsięwzięcia

W całym tym interesie – przygotowaniach, projektach, konsultacjach itp., przede wszystkim chodzi o stoisko. To ono jest tutaj najważniejsze, gdyż jest to główny element reprezentacyjny firmy, która ma pojawić się na Targach. Drugim, równie ważnym elementem jest obsługa stoiska, ale o tym innym razem.

Na wstępnym spotkaniu firmy targowe informują o rodzajach, wielkościach, wyglądzie stoiska. Jego wielkość będzie zależna od ilości obsługujących je osób, nakładów finansowych, a nierzadko i od narzuconych z góry wytycznych, którymi kieruje się właściciel hal targowych i od wielkości samych hal.

Samo stoisko może być:

– jednorazowego użytku – do jego budowy wykorzystuje się tańsze materiały, gdyż po zakończonej imprezie targowej, całość zostaje zutylizowana, bądź poszczególne elementy poddawane są procesowi recyklingu i wykorzystane mogą zostać w przyszłych projektach;

– wielokrotnego użytku – rozwiązanie bardzo dobre, jeśli dana firma planuje pojawiać się cyklicznie na danym wydarzeniu lub pojawiać się ze swoim stoiskiem na wielu imprezach w kraju i na świecie. Takie stoisko wykonane musi zostać z wysokiej jakości materiałów, trwałych i wytrzymałych podczas wielokrotnego montowania i rozmontowywania całości.

Styl i motyw przewodni

Zlecając firmie targowej wykonanie dla naszej firmy odpowiedniego stoiska, musimy z góry dostarczyć informacje o jego wyglądzie. Jak mocno odzwierciedlać ma ono ducha naszego przedsiębiorstwa pod względem kolorystyki, stylu, wielkości loga itd. Zadaniem projektantów firmy przyjmującej zlecenie na stoisko, jest takie wykorzystanie danych, aby wszystko tworzyło spójną całość, bez zbędnego przesycenia.

Usługi dodatkowe

Firmy specjalizujące się w realizacji projektów stoisk targowych, bardzo często poza tą główną usługą, w swej ofercie posiadają szereg usług dodatkowych pokrewnych do tej głównej lub mających z nią bezpośredni związek. Mogą to być usługi:

– transportu, montażu i demontażu stoiska oraz serwisu w trakcie jego użytkowania;

– produkcji wszelkich dodatkowych materiałów reklamowych wykorzystywanych w trakcie użytkowania stoiska.

Warto pamiętać, iż sukces danej firmy na imprezie targowej, w dużej mierze zależy od profesjonalnego stoiska, jego obsługi i sprawnego podejścia do całej sytuacji.

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]