Handel elektroniczny nieustannie rozwija się, a w jego obrębie wprowadzane są nowoczesne rozwiązania dla e-przedsiębiorców i udogodnienia dla klientów. Warto wiedzieć, jakie czynniki mają swoje bezpośrednie przełożenie na osiągane zyski sprzedażowe
Dostawca płatności
Klienci zwracają dużą uwagę na jakość produktów, formę dostawy oraz szybki system, usprawniający finalizację transakcji. Przeglądając oferty dostawców płatności online, należy zwrócić uwagę na wysokość prowizji pobieranej przez operatora za usługę. Duże znaczenie mają również koszty związane ze zwrotem pieniędzy do klienta, który zrezygnował zakupu towaru. Warto również zapoznać się z proponowanymi przez daną firmę metodami finalizacji transakcji. Oferowane moduły płatności powinny być szybkie i bezpieczne. Zdarza się bowiem, że klienci porzucają koszyki, jeśli proces realizacyjny danej transakcji jest zbyt długi. Przy wyborze dostawcy należy również wziąć pod uwagę obsługę pobierania płatności. Powinny być one zintegrowane z możliwością dostępu do historii wpłat itd.
Skuteczny content
Zakładając sklep internetowy, należy pamiętać, by tworzone opisy produktów miały unikalny i szczegółowy charakter. Powinny być pisane językiem korzyści, atrakcyjnym dla klienta. Przy ich tworzeniu nie warto ograniczać się do specyfikacji technicznej. Trzeba zachować balans między odpowiednią formą, a interesującą treścią. Witrynę internetową można również wzbogacić wpisami blogowymi i artykułami o charakterze poradnikowym. Tego typu teksty stanowią świetne narzędzie w budowaniu świadomości marki. Warto umieszczać wpisy dotyczące osiągnięć firmy, realizowanych projektów itd. Klient będzie dzięki temu czuł, iż ma do czynienia z poważnym przedsiębiorstwem, któremu zależy na stworzeniu trwałej relacji z konsumentem.
Zakładając własny e-sklep należy pamiętać, by wszelkie działania dostosować do zapotrzebowania osób, korzystających z zakupów w sieci. Warto również dbać o relacje z klientami. Zadowolenie konsumentów ma bowiem bezpośrednie przełożenie na osiągane wyniki w sektorze e-coomerce.