Czy opinie o sklepie są warte uwagi przy robieniu zakupów w sieci?

Zalety i wady zakupów internetowych

Robienie zakupów przez internet ma wiele zalet i jest zwyczajnie wygodne, przez co klientów sklepów dostępnych w sieci wciąż przybywa. Z roku na rok stacjonarne punkty sprzedaży odnotowują spadki, podczas gdy sprzedaż internetowa rozrasta się i staje się powoli głównym źródłem dochodów wielu firm. Co sprawia, że klienci wolą kupować online? Z pewnością szybkość takiej transakcji, brak konieczności wychodzenia z domu i możliwość zakupu w dowolnym miejscu o dowolnym czasie, nawet w środku nocy, jeśli tylko ma się połączenie z internetem. Dziś większość dorosłych ludzi ma niewiele wolnego czasu, więc trudno jest wygospodarować kilka godzin na wycieczkę do centrum handlowego. W sieci można natomiast znaleźć absolutnie wszystko – od artykułów spożywczych, przyborów kuchennych, tekstyliów, odzieży, czy nawet materiałów budowlanych, po drewniane altany do ogrodu, albo nawet samochody dostawcze. Cokolwiek jest potrzebne, z pewnością znajdzie się w odpowiednim sklepie internetowym, a przechodzenie z jednego sklepu do drugiego zajmuje dosłownie ułamek sekundy – dokładnie tyle, ile potrzeba, żeby przełączyć kartę w przeglądarce.

Czy zakupy internetowe mają właściwie jakieś wady? Przede wszystkim jedną, którą trudno ominąć. Kupując stacjonarnie, jeszcze przed dokonaniem płatności można zwykle dotknąć wybranego produktu, obejrzeć go, ocenić jakość jego wykonania, albo nawet przymierzyć w przypadku odzieży czy butów. Wybierając coś przez internet, można posiłkować się jedynie zdjęciami i opisem producenta, który, choć ma przekazywać jak najwięcej informacji, nigdy nie zastąpi możliwości zwykłego obejrzenia danego produktu. Czy istnieje jakiś sposób, aby obejść tę trudność?

Opis producenta a opinie kupujących

Częstym i prostym błędem przy zakupach przez internet jest niedokładne czytanie opisu wybranych produktów. W opisach tych zawarte są wszystkie istotne informacje takie jak między innymi wymiary produktów, ich wykonanie, sposób pielęgnacji czy konserwacji. Wiele osób uważa jednak, że sam opis to często za mało, żeby móc zrobić w pełni świadome zakupy w internecie. Klienci obawiają się, że opisy producenta pisane są tak, aby dany produkt sprzedać, przez co zawarte w nim informacje to wyłącznie zalety danego produktu. Uzupełnieniem okazują się często opinie pisane przez samych klientów, którzy w ten sposób wymieniają się doświadczeniami po zakupach w danym sklepie.

Podczas zakupów internetowych, ważne mogą okazać się zarówno opinie o konkretnym produkcie, jak i całym sklepie i firmie, od której się go zamawia. Te odnoszące się do poszczególnych produktów znaleźć można zwykle tuż pod ich dokładnym opisem, natomiast opinie na temat firm i sklepów, zbiera się na stronach takich jak https://www.gowork.pl.

Czego można dowiedzieć się z opinii o sklepie?

Jakich dokładnie informacji szukać w opiniach pisanych przez klientów, żeby dowiedzieć się jak najwięcej i mądrze wybrać sklep internetowy i jego produkty? Wśród wszystkich opinii o firmie warto poszukać przynajmniej jednej, która mówi nieco o kontakcie sklepu internetowego z klientem zarówno podczas realizacji zamówienia, jak i tuż po niej, w czasie, kiedy możliwe jest dokonanie wymiany albo zgłoszenie reklamacji. Istotne są także informacje na temat wszelkich sytuacji trudnych, czyli na przykład wspomnianych reklamacji, wymian, albo zwrotów. Z opinii klientów można dowiedzieć się, jak dany sklep rozwiązuje różnego rodzaju problemy z zamówieniami, których trudno całkowicie uniknąć.

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]