Co zrobić, gdy przesyłka nie dotarła lub jest uszkodzona?

przesylki kurierskie

Wiodące firmy kurierskie działające na polskim rynku cieszą się dobrymi opiniami wśród klientów ze względu na wysoką jakość usług. Niezwykle rzadko dochodzi do sytuacji, w której paczka nie dociera do klienta na czas. Równie sporadycznie zdarza się, że przesyłka okazuje się uszkodzona. Jak należy postąpić w tych sytuacjach?

Jak upewnić się, czy przesyłka jest w drodze?

Oczekiwanie na upragnioną przesyłkę potrafi mocno się dłużyć. Jeśli masz wątpliwości, czy paczka rzeczywiście znajduje się w drodze pod wskazany adres, z pomocą przychodzi tracking. Usługa jest dostępna niezależnie od tego, czy zamawiasz przesyłkę bezpośrednio u kuriera, czy korzystając z jednej z porównywarek, na przykład sendit.pl (https://www.sendit.pl/). Zaawansowane śledzenie przesyłek pomoże ci zidentyfikować aktualny status zamówienia przy pomocy numeru listu przewozowego. Więcej na ten temat przeczytasz pod adresem: https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek.

Jak rozwiązać problem opóźnionej przesyłki?

Każda firma kurierska działa zgodnie z własnym regulaminem. Powinno być w nim określone to, w jakim czasie paczka musi trafić do adresata. Jeśli zauważysz, że został on przekroczony, a sytuacja dotyczy zakupów w sklepie internetowym, w pierwszej kolejności musisz skontaktować się z nadawcą. To do jego zadań należy wyjaśnienie sprawy z kurierem. Jeśli chcesz dochodzić swoich praw na własną rękę, sklep internetowy musi udzielić ci do tego pełnomocnictwa.

Jak zareklamować uszkodzoną przesyłkę?

Odmienny przypadek dotyczy uszkodzonych przesyłek. Jeśli wygląd zewnętrzny opakowania wskazuje na to, że jego zawartość mogła ulec uszkodzeniu, a kurier nie zgadza się na otwarcie przed odbiorem (do czego ma prawo), nie przyjmuj paczki. Zostanie ona zwrócona do sprzedawcy, a Ty odzyskasz pieniądze.

Co innego, gdy uszkodzenie zauważysz już po odebraniu i otwarciu przesyłki. W takim przypadku masz 7 dni na zgłoszenie reklamacji, ale najlepiej dokonać jej niezwłocznie, aby zwiększyć szansę na skuteczne dochodzenie swoich praw. W takiej sytuacji reklamację zgłaszasz bezpośrednio do firmy kurierskiej. Należy sporządzić szczegółowy protokół dotyczący przesyłki i opakowania, dołączyć do niego dowód zakupu i list przewozowy, a także zdjęcia potwierdzające uszkodzenia. Na stronie internetowej kuriera znajdziesz specjalny formularz, który umożliwi ci złożenie reklamacji.

Informacja prawna