Co zrobić, gdy przesyłka nie dotarła lub jest uszkodzona?

Wiodące firmy kurierskie działające na polskim rynku cieszą się dobrymi opiniami wśród klientów ze względu na wysoką jakość usług. Niezwykle rzadko dochodzi do sytuacji, w której paczka nie dociera do klienta na czas. Równie sporadycznie zdarza się, że przesyłka okazuje się uszkodzona. Jak należy postąpić w tych sytuacjach?

Jak upewnić się, czy przesyłka jest w drodze?

Oczekiwanie na upragnioną przesyłkę potrafi mocno się dłużyć. Jeśli masz wątpliwości, czy paczka rzeczywiście znajduje się w drodze pod wskazany adres, z pomocą przychodzi tracking. Usługa jest dostępna niezależnie od tego, czy zamawiasz przesyłkę bezpośrednio u kuriera, czy korzystając z jednej z porównywarek, na przykład sendit.pl (https://www.sendit.pl/). Zaawansowane śledzenie przesyłek pomoże ci zidentyfikować aktualny status zamówienia przy pomocy numeru listu przewozowego. Więcej na ten temat przeczytasz pod adresem: https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek.

Jak rozwiązać problem opóźnionej przesyłki?

Każda firma kurierska działa zgodnie z własnym regulaminem. Powinno być w nim określone to, w jakim czasie paczka musi trafić do adresata. Jeśli zauważysz, że został on przekroczony, a sytuacja dotyczy zakupów w sklepie internetowym, w pierwszej kolejności musisz skontaktować się z nadawcą. To do jego zadań należy wyjaśnienie sprawy z kurierem. Jeśli chcesz dochodzić swoich praw na własną rękę, sklep internetowy musi udzielić ci do tego pełnomocnictwa.

Jak zareklamować uszkodzoną przesyłkę?

Odmienny przypadek dotyczy uszkodzonych przesyłek. Jeśli wygląd zewnętrzny opakowania wskazuje na to, że jego zawartość mogła ulec uszkodzeniu, a kurier nie zgadza się na otwarcie przed odbiorem (do czego ma prawo), nie przyjmuj paczki. Zostanie ona zwrócona do sprzedawcy, a Ty odzyskasz pieniądze.

Co innego, gdy uszkodzenie zauważysz już po odebraniu i otwarciu przesyłki. W takim przypadku masz 7 dni na zgłoszenie reklamacji, ale najlepiej dokonać jej niezwłocznie, aby zwiększyć szansę na skuteczne dochodzenie swoich praw. W takiej sytuacji reklamację zgłaszasz bezpośrednio do firmy kurierskiej. Należy sporządzić szczegółowy protokół dotyczący przesyłki i opakowania, dołączyć do niego dowód zakupu i list przewozowy, a także zdjęcia potwierdzające uszkodzenia. Na stronie internetowej kuriera znajdziesz specjalny formularz, który umożliwi ci złożenie reklamacji.

Podobne posty

  • Car sharing coraz popularniejszy w PolsceCar sharing coraz popularniejszy w Polsce System wynajmu aut na minuty cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Przybywa użytkowników korzystających ze współdzielonych aut, a co za tym idzie – pojawiają się kolejne firmy […]
  • Jak udekorować imprezę urodzinową?Jak udekorować imprezę urodzinową? Osiemnaste urodziny to przełomowy dzień dla każdego z nas. To właśnie na tę chwilę czeka się w okresie nastoletnim, i to ten właśnie moment wspomina się przez następnych kilkanaście lat […]
  • Najważniejsze rodzaje ograniczników przepięćNajważniejsze rodzaje ograniczników przepięć Instalacja elektryczna oraz poszczególne urządzenia, które wchodzą w jej skład, wymagają odpowiedniego zabezpieczenia. W tym celu stosowane są ograniczniki przepięć. Jakie są ich główne […]
  • Choroba Hashimoto u mężczyznChoroba Hashimoto u mężczyzn Chociaż choroba Hashimoto zdecydowanie częściej dotyka kobiet niż mężczyzn, to panowie gorzej znoszą jej przebieg. Pomimo wykrycia jej ponad 100 lat temu, stan ten wciąż nie jest […]
  • Ferrari – etui na telefon dla miłośników motoryzacjiFerrari – etui na telefon dla miłośników motoryzacji Ferrari to jedna z najwspanialszych marek w historii motoryzacji. Posiada obecnie status kultowej i jest bardzo chętnie wybierana przez sławnych aktorów, muzyków czy sportowców. Samochody […]
  • Zegarek do garnituru – jaki? Poznaj 4 marki!Zegarek do garnituru – jaki? Poznaj 4 marki! Czasy się zmieniają, a zegarki dalej pozostają jednym z najbardziej uniwersalnych gadżetów dla mężczyzny. Czy jednak każdy czasomierz można nosić do garnituru? Na to pytanie odpowiadamy w […]
Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]