Influencer marketing jest jedną z nowszych form reklamy w internecie, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Czy to dobry wybór także dla Twojej firmy?
Na czym polega influencer marketing?
Działania reklamowe określane jako influencer marketing odnoszą się do promocji realizowanej przy pomocy influencerów.
Influencer (od ang. influence – wpływ) to osoba ważna, popularna, która ma wpływ na innych. Termin ten stosowany jest w kontekście reklamy internetowej, ponieważ to właśnie w Sieci influencerzy gromadzą swoje grono fanów. Robią to przy udziale mediów społecznościowych, na przykład Instagrama, Facebooka, YouTube czy blogów online.
Ta metoda promocji charakteryzuje się wysoką skutecznością. Jest autentyczna i wiarygodna, a także pozwala na dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej.
Jak przebiega influencer marketing?
Najczęściej reklama tego typu polega na przekazaniu influencerowi określonych produktów czy dostarczeniu mu usług reklamodawcy. Następnie influencer recenzuje je na swoim profilu lub po prostu ją prezentuje swoim odbiorcom.
Reklama taka może więc przybierać różne formy, na przykład może mieć postać linka we wpisie, sesji zdjęciowej czy też filmiku.
W ramach marketingu tego typu prowadzone są również inne działania, na przykład organizowane są konkursy, przekazywane są kody rabatowe itp.
Kiedy warto wykorzystać influencer marketing?
Generalnie, influencer marketing jest uniwersalną metodą reklamową, która może sprawdzić się w promocji każdego typu produktu czy usługi. Kluczowe jest tutaj wybranie odpowiedniego influencera, posiadającego taką grupę fanów, która byłaby najbardziej zainteresowana promowaną ofertą.
Najlepiej zatem skorzystać z pomocy profesjonalistów. Dobra agencja influencer marketingu, taka jak na przykład agencja tearsofjyoy.pl, może doradzić, jakie rozwiązania marketingowe w tym zakresie będą mogły okazać się najskuteczniejsze, a także wprowadzi je w życie.
Reasumując, influencer marketing to warta uwagi propozycja dla niemalże każdej firmy. To skuteczna reklama online, dzięki której można poprawić rozpoznawalność swoich produktów i usług oraz zwiększyć ich sprzedaż.