Przydatne aplikacje na stronie sklepu internetowego

Oceń ten artykuł:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Początki prowadzenia sklepu internetowego mogą sprawiać wiele problemów. Na szczęście z pomocą przychodzą wymyślne aplikacje i widgety, które usprawnią większość procesów związanych z prowadzeniem e-sklepu. Jeśli chcesz więcej dowiedzieć się o tych programach, zapraszamy do lektury poniższego poradnika!

Sprzedaż to podstawa

Pierwszym krokiem przy zakładaniu sklepu internetowego jest wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej – możesz wybrać płatne, które posiadają już większość funkcji i są odpowiednio skonfigurowane. Taka opcja jednak nie pozwala na dowolne zmiany i nie zawsze odpowiada potrzebom właścicielowi e-sklepu. W takim wypadku warto pomyśleć o darmowych systemach, takich jak WooCommerce lub Magento – ich otwarta struktura pozwala na dowolne zmiany i integracje z innymi aplikacjami.

Przydatne integracje

Jeśli mówimy o sprzedaży przez internet to nieodzownym jej elementem jest wysyłka produktów do klienta – specjalne aplikacje pozwolą w kilku krokach połączyć sklep internetowy z największymi kurierami na rynku. Dzięki temu oszczędzisz czas na wypełnianie dokumentów przewozowych, a Twój klient będzie dokładnie wiedział, w jakim miejscu znajduje się jego zakupiona paczka.

Nie należy również zapomnieć o integracji płatności. Tu z pomocą przychodzą pośrednicy transakcji. O ile sama integracja jest darmowa, to będziemy musieli wypłacić odpowiednią prowizję za tego typu operacje. Integrację płatności są bardzo rozbudowane i w zależności od potrzeb, integracja może obejmować szybkie płatności, płatność kartą, a nawet kredytowanie. To na, którą opcję się zdecyduje przedsiębiorca, zależy wyłącznie od niego.

Obsługa klienta to kolejna z ważnych stref, o którą należy w odpowiedni sposób zadbać. Klienci często zadają pytania, a obowiązkiem przedsiębiorcy jest jak najszybsze odpowiadanie. Ma to realny wpływ na sprzedaż i ogólne wrażenia zakupowe potencjalnego kupującego. Jak zatem sprawić, aby ten czasami czasochłonny proces przyspieszyć? Z pomocą przychodzą chatboty, które dzięki zaprogramowanym odpowiedziom będą w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania, a te bardziej skomplikowane przekażą przedsiębiorcy. Bota można skonfigurować również tak, aby pomagał w wyborze produktów – czyli de facto również sprzedawał oferowane w sklepie towary.

Obsługa poczty w czasach powszechnego spamu również nie należy do najłatwiejszych. Skrzynki są wręcz zalewane ofertami, treściami z linkami (w które nie należy klikać!) z obco brzmiącymi adresatami. Jak rozwiązać ten problem? Na szczęście programiści również pomyśleli o tym i stworzyli specjalne anty-spamowe algorytmy, które już na wstępie odsiewają niebezpieczne adresy. Nie musisz obawiać się, że wyrzucą ważną dla Ciebie wiadomość. Najczęściej korzystają z baz danych o niebezpiecznych adresach, dlatego też każda inna wiadomość przyjdzie do Ciebie bez problemów.

Jeśli nie jesteś specjalistą w konfiguracji e-sklepu, znajdź ofertę sprawdzonych deweloperów internetowych. Z pewnością zintegrują twój sklep internetowy z aplikacjami niezbędnymi dla jej poprawnego funkcjonowania. Dzięki temu zaoszczędzisz nerwów, poświęcony czas i będziesz mógł skupić się wyłącznie na sprzedaży.

Podobne posty: