Najskuteczniejsze ćwiczenia na biceps – 3 propozycje planów stymulujących wzrost bicepsów

Doskonale wyrzeźbione ciało to marzenie wielu osób. Zadbana sylwetka oraz zdrowy tryb życia nigdy nie wychodzą z mody, dlatego coraz więcej osób decyduje się na regularne treningi. Szczególną sławą cieszą się ćwiczenia na biceps, które z nich są najskuteczniejsze?

Jak zbudowany jest biceps?

Bicepsem nazywamy mięsień dwugłowy ramienia, znajduje się on między łopatką a kością promieniową. Ćwiczenie tej partii ciała pozwoli nam na zwiększenie sprawności oraz mocy  całego organizmu. To od jego stanu oraz kondycji w głównej mierze zależy siła, którą mamy w rękach, dlatego ćwiczenia rozbudowujące ten mięsień mogą pozwolić nam nie tylko na uprawianie różnego rodzaju sportów, ale również na zwiększenie tężyzny fizycznej, która może być przydatna w życiu codziennym.

Gdzie najlepiej wykonywać ćwiczenia?

Ćwiczenia prowadzące do rozbudowy mięśnia dwugłowego ramienia, potocznie nazywanego bicepsem, nie muszą wymagać znacznej ilości sprzętu. Z tego powodu wykonywać możemy je nie tylko na siłowni, ale także we własnym domu. Podstawową zasadą jest precyzyjne wykonywanie ćwiczeń, które pozwoli nam uniknąć niechcianych kontuzji. Oprócz motywacji oraz wolnego czasu będziemy potrzebować podstawowych sprzętów, takich jak hantle, sztangi czy drążek. Poszczególne elementy, jak i całe zestawy możemy znaleźć na stronie internetowej prosportowy.pl.

Skuteczne ćwiczenia na biceps

Ćwiczenia na biceps są dobrym pomysłem dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem, jednak ich regularne wykonywanie będzie znakomitym elementem treningu również dla tych, którzy pierwsze kroki mają już za sobą. Do ich wykonywania nie potrzebujemy drogiego oraz bardzo rozbudowanego sprzętu, dlatego będą idealne dla początkujących. Prezentujemy trzy najskuteczniejsze ćwiczenia, które w prosty sposób pomogą nam rozbudować nasze bicepsy:

  • Pompki – jest to pierwsze z ćwiczeń, do których wykonywania nie potrzebujemy żadnego sprzętu. Wystarczą chęci i chwila wolnego czasu. Ilość serii oraz powtórzeń należy dostosować do swoich możliwości, na początek dobrym planem będzie wykonywanie od 10 do 20 powtórzeń w 4 seriach.
  • Ćwiczenia ze sztangą lub hantlami – polegają one na trzymaniu hantli chwytem młotkowym i zginaniu przedramion. Na początek warto zacząć od 3 serii, które będą się składać z 20-30 powtórzeń.
  • Ćwiczenia na drążku – Podciąganie może sprawiać nam początkowo problemy, dlatego warto zacząć z osobą, która będzie nas asekurować. Kiedy opanujemy trudną sztukę podciągania, dobrze jest zacząć od 3 serii, które składać się będą z 10 podciągnięć.

Wpływ ćwiczeń na organizm

Zaprezentowane sposoby na wykonywanie ćwiczeń mają w szczególności pomóc nam w rozbudowie naszych bicepsów. Jednak pamiętajmy o tym, że każda aktywność fizyczna ma również pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Dobra kondycja pomaga nam w codziennym życiu, daje naszemu organizmowi więcej energii oraz chęci do pracy.

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]