Jakie sporty uprawiać jesienią?

sport jesienią

Po ciepłym i słonecznym lecie przychodzi czas na jesień. Wiele osób, które aktywnie spędzało czas podczas letnich miesięcy, traci chęć do uprawiania sportów, gdy robi się chłodniej, a dni są coraz krótsze. Nie można się jednak zniechęcać tak szybko i łatwo – jest mnóstwo innych możliwości by być aktywnym fizycznie, nawet kiedy za oknem pada deszcz. Należy walczyć z jesienną chandrą, a sport jest jednym z najlepszych sposobów! Poznaj najlepsze metody na uprawianie sportów jesienią poniżej!

Basen – doskonały na odporność

Uprawianie sportów jesienią to świetna metoda na wzmocnienie swojej odporności przed okresem zimowym. Wydawać by się więc mogło, że chodzenie na basen to prosta droga do złapania przeziębienia czy grypy. Jest jednak zupełnie odwrotnie – podczas pływania pracujemy dosłownie całym ciałem, wzmacniamy mięśnie, zwiększamy wydolność płuc, jak i spalamy zbędne kilogramy. Oczywiście należy to robić z głową, czyli zawsze dokładnie wysuszyć swoje mokre włosy po pływaniu, jak i zakładać czapkę po wyjściu z budynku. W ten sposób złapanie kataru jest mało prawdopodobne.

Bieganie – nie tylko na wiosnę i lato

Wysyp biegaczy zazwyczaj następuje na początku wiosny bądź lata, kiedy słońce zaczyna mocniej przygrzewać. Jesień, szczególnie już zaawansowana, raczej zniechęca do wychodzenia z domu, a już zwłaszcza, żeby pobiegać. Nie można się jednak dać jesiennej chandrze – warto się przemóc i faktycznie wyjść na jogging. Dzięki temu podskoczy nam poziom endorfin, jak i obniży się poziom stresu. Trzeba się tylko dobrze przygotować. Należy zadbać o odpowiednie obuwie, które mocno się trzyma stopy (jest wyprofilowane), aby podczas deszczowych dni nie nabawić się kontuzji. Odzież z ochroną termiczną z kolei zadba o odpowiednią temperaturę ciała, gdy jest chłodniej. Nie można jednak przegiąć z ilością warstw, gdyż można się niepotrzebnie przegrzać.

Siłownia – otwarta przez cały rok

Oczywiście nie można zapominać o siłowni, dla której każda pora roku nie ma znaczenia. Niekoniecznie trzeba iść od razu do ciężarów czy bieżni, ale można zapisać się na grupowe zajęcia z aerobiku, jogi, czy każdej innej aktywności. Nie tylko aktywnie spędzimy wtedy czas, ale również poznamy nowych ludzi, co podczas jesieni nie jest takie łatwe (gdyż rzadziej wychodzimy na miasto).

Nordic walking – alternatywa do biegania

Jeżeli bieganie nie wchodzi w grę, można się skusić na nordic walking, czyli spacer z kijkami. Tak samo jak jogging obniża poziom stresu, ale również relaksuje, gdyż można rozmawiać podczas spaceru, bez zadyszki. Warto więc udać się na nordic walking ze znajomym lub partnerem po całym dniu pracy.

Artykuł powstał we współpracy z Fizjobalance – fizjoterapeuta Gdynia.

Oceń artykuł
[Suma: 2 Średnia: 5]