Coraz więcej firm dostrzega wymierne korzyści, wynikające z wdrożenia nowoczesnego systemu CRM. To rozwiązanie się opłaca, ponieważ oddziałuje na skuteczną sprzedaż na wiele sposobów, a jednocześnie poprawia jakość funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dowiedz się, jak usprawnić swój biznes dzięki wdrożeniu systemu CRM.
Budowanie lojalności konsumentów
Jednym z głównych zadań systemu CRM jest zarządzanie relacjami z klientem w zakresie serwisu i sprzedaży. Narzędzia takie jak najpopularniejsza obecnie platforma Salesforce pomagają w sprawnej obsłudze klientów, co zapobiega ich odchodzeniu, ułatwiają też skuteczne pozyskiwanie nowych leadów. Zaletą systemu CRM jest łatwy dostęp do pełnej historii klienta, a także bazy informacji, niezbędnych do rozwiązywania jego problemów. Zadowolony klient chętnie podzieli się pozytywną informacją na temat marki ze swoimi znajomymi i rodziną. Sprawny serwis jest jednym z głównych czynników wpływających na lojalność konsumentów, nie mniej ważnym niż cena i jakość usługi.
Wymierny wzrost sprzedaży dzięki automatyzacji procesów
Przedsiębiorstwa, które wdrożyły systemy CRM, odnotowują stosunkowo szybki wzrost sprzedaży, między innymi za sprawą automatyzacji i ujednolicania procesów sprzedażowych. Dzięki temu handlowcy mogą skupić się na swoich najważniejszych zadaniach. Oferta Salesforce dla biznesu obejmuje m.in. innowacyjną platformę sprzedażową Sales Cloud. Wdrażaniem tych narzędzi w polskich przedsiębiorstwach zajmuje się firma Craftware. Dotychczasowi użytkownicy Platformy odnotowali średnio 44% wyższą efektywność sprzedaży!
Skuteczne narzędzie marketingowe
Sprzedaż wzrasta także dzięki nowoczesnym narzędziom marketingowym. Implementacja dobrego systemu CRM pozwala na tworzenie skutecznych, spersonalizowanych kampanii marketingowych i raportowanie w czasie rzeczywistym. Gorącym trendem jest wciąż model omnichannel marketing, który długofalowo buduje lojalność klientów.
Czy to się opłaca? Tak! Pięcioletni zwrot z inwestycji użytkowników Platformy Salesforce wynosi średnio 545%!