Pilates dla faceta.

0
39

Pilates dla mężczyzn to doskonały sposób na poprawę wytrzymałości i harmonijny rozwój proporcjonalnego ciała. Nazywanie pilatesu kobiecą formą aktywności jest błędem, tym bardziej, że twórcą tego treningu był właśnie mężczyzna, który z sukcesem testował ćwiczenia na sobie. Choć pilates nie wyciska z trenującego siódmych potów i nie liczy się w nim przede wszystkim intensywność i dynamika, to jest treningiem, który skutecznie wzmacnia siłę i pozytywnie wpływa na sprawność seksualną.

Powodów, dla których mężczyźni powinni ćwiczyć pilates jest wiele: dodaje energii, rzeźbi kaloryfer na brzuchu, poprawia siłę i sprawność seksualną. Pilates jest też rodzajem ćwiczeń angażujących wszystkie partie ciała i mięśnie. Tajemnicą ogromnego sukcesu tego rodzaju treningu jest to, że uruchamia nawet mięśnie małe i głębokie, których na pierwszy rzut oka nie widać, ale za to ich wzmocnienie ma olbrzymie znaczenie dla siły i elastyczności.

Pilates – męskie efekty

Patrząc na wiele zalet ćwiczenia pilatesu, można stwierdzić, że to sport idealny dla mężczyzn. Z treningów wyniosą oni takie same korzyści, co kobiety, dlatego warto porzucić stereotypy i przestać traktować pilates jako babskie zajęcie.

Uniwersalność pilatesu wynika z tego, że trening angażuje całe ciało, włącznie z mięśniami głębokimi. Z tego powodu pilates może być jednym z elementów treningowych każdego sportowca, bez względu na dyscyplinę, którą uprawia. Siła, wytrzymałość czy gibkość przydają się w każdym sporcie. Najbardziej przekonujące jednak mężczyzn argumenty to:

Kaloryfer na brzuchu. Ćwiczenia pilates skupiają się na treningu mięśni brzucha. W większości ćwiczeń odpowiednie napięcie mięśni brzucha jest pozycją wyjściową do kolejnych ruchów. Wzmocnienie tzw. rdzenia siły pozwoli przyjmować dowolne pozycje i utrzymywać w nich równowagę. Ponadto brzuch to stabilizator kręgosłupa i miednicy – elementów bardzo ważnych w ćwiczeniach. Z tego powodu w pilatesie opracowano wiele ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ćwiczenia uruchamiają wszystkie mięśnie w tym rejonie, także te mniejsze i głębokie, dlatego systematyczne treningi perfekcyjnie kształtują brzuch.

Proporcje mięśniowe. Pilates pozwala ukształtować właściwą sylwetkę. Niektóre treningi zaburzają proporcje i np. za bardzo rozbudowują górne mięśnie klatki piersiowej, przez co sylwetka zaczyna wyglądać karykaturalnie. Ćwiczenia z pilatesu pozwolą uzyskać dobrze wyrzeźbione ciało, angażując i skupiając się na mniej rozwiniętych mięśniach.

Energia. Ćwiczenia dodają energii. Nie jest to sport wysiłkowy, nastawiony na ogromny wysiłek fizyczny. Nie wyczerpuje tak jak intensywne ćwiczenia innego rodzaju. Pilates pozwala więc zachować pokłady energii i tym samym nie osłabia i nadwyręża organizmu.

Siła i wytrzymałość. Wzmocnienie, jakie mięśniom daje pilates, czyni je silniejszymi. Ćwiczenie nawet ukrytych mięśni zwiększa moc organizmu i poprawia jego wytrzymałość. Regularne ćwiczenia poprawiają kondycję i są dobrym wsparciem dla treningów siłowych.

Sprawność seksualna. Pilates, poprzez zaangażowanie do pracy mięśni miednicy, mocno je usprawnia. Wpływa również na mięśnie Kegla, odpowiedzialne między innymi za kontrolowanie wytrysku. Taka umiejętność z pewnością wpływa na poprawę życia seksualnego, bo umożliwia przedłużenie stosunku. Nie jest tajemnicą, że pilates wpływa również na kondycję samego członka i wydłuża sprawność seksualną o kilka lat.

Zdrowie. Pilates ma działanie przeciwbólowe. Wzmocnia mięśnie pleców i brzucha i tym samym odciąża kręgosłup. Bólom i przeciążeniom pleców często sprzyja np. długa praca siedząca przy biurku czy praca fizyczna.  Prozdrowotne działanie pilatesu cenią sobie m.in. golfiści, którzy nadwyrężają kręgosłup wymuszoną pozycją w czasie grania.

Pilates – czym się różnią ćwiczenia dla kobiet od ćwiczeń męskich?

Podczas gdy kobiety w pilatesie szukają relaksacji oraz poprawy samopoczucia i zdrowia, mężczyźni szukają w tej dziedzinie sportu przede wszystkim sposobu na poprawę siły i wytrzymałości. Choć w pilatesie nie ma rozróżniania ćwiczeń na kobiece i męskie, znając zamiłowanie mężczyzn do ćwiczeń siłowych, można się spodziewać, że trening dla mężczyzny będzie bardziej wymagający i mocno ukierunkowany na wzmacnianie. Relaks i wyciszenie zejdą na dalszy plan.

www.poradnikzdrowie.pl

Autor: Anna Kuliberda

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here