Pierwsze wrażenie.

CHCESZ ZROBIĆ DOBRE WRAŻENIE? MASZ 11 SEKUND! Tyle czasu potrzeba , by zainteresować się książką po obejrzeniu okładki, pozostać na nieznanej stronie internetowej i zaciekawić się nową osobą. Badania pokazują, że już po pierwszych sekundach osoba, która cię obserwuje, podświadomie oszacuje dwa czynniki budujące waszą relację: to, na ile jesteś sympatyczny i wiarygodny. 1. Zaufanie […]

CHCESZ ZROBIĆ DOBRE WRAŻENIE? MASZ 11 SEKUND!

Tyle czasu potrzeba , by zainteresować się książką po obejrzeniu okładki, pozostać na nieznanej stronie internetowej i zaciekawić się nową osobą. Badania pokazują, że już po pierwszych sekundach osoba, która cię obserwuje, podświadomie oszacuje dwa czynniki budujące waszą relację: to, na ile jesteś sympatyczny i wiarygodny.

1. Zaufanie

Ufam mu czy nie ufam? 1/10 sekundy wystarczy, aby zdecydować czy według nas ktoś jest godny zaufania, wykazały badania na Princeton. Decyzję tę podejmujemy głównie na podstawie kształtu twarzy. Nie ważne czy badane grupy miały milisekundy czy dowolny czas na określenie poziomu zaufania jakie wzbudzały osoby na zdjęciach, ich wyniki zawsze się pokrywały.

2. Wysoki czy niski status społeczny

 Nie zaskoczę nikogo, jeśli napiszę, że według badań na ocenę statusu społecznego wpływa to, jakie marki ubrań nosimy. Znane metki działają na nas natychmiastowo. Uważamy, że o statusie decyduje to jak się ubieramy. Chcąc dopasować się do danego środowiska, musimy ubierać się jak inni.

 3. Homo czy hetero

 Badania psychologiczne dowodzą, że jesteśmy w stanie określić orientację seksualną mężczyzny w niecałą sekundę. Właściwie wystarczy nam rzut okiem na czyjąś twarz. Inna sprawa, że nie chcemy się nad tym zastanawiać lub tę wiedzę wypieramy. Kolejny dowód jak wielkie są nasze zdolności do „czytania z twarzy”.

 4. Inteligentny czy nie

 Okazuje się, ze niewiele potrzeba, aby wypaść na bystrego w oczach innych. Wystarczą okulary w grubszych oprawkach, ekspresyjna mowa oraz utrzymywanie kontaktu wzrokowego. Umiejętność patrzenia w oczy podczas rozmowy była kluczowa w ocenie inteligencji, wykazały badania na Uniwersytecie Loyola Marymount.

 5. Wyuzdana czy grzeczna

 Tatuaże podlegają silnym stereotypom i to one wpływają na ocenę kobiety. W brytyjskich badaniach kobiety z widocznymi tatuażami były określane jako mniej atrakcyjne, więcej pijące i bardziej wyuzdane niż panie bez widocznych tatuaży.

 6. Dominacja czy uległość

Okazuje się, ze brak włosów u mężczyzn kojarzy się z władzą. Łysina powodowała, że badani określali tych samych mężczyzn jako wyższych, silniejszych i bardziej dominujących niż kiedy mieli oni włosy.

7. Człowiek sukcesu

Patrząc na nowo poznaną osobę oceniamy również czy odniosła ona sukces w swoim życiu. I znowu decydującym czynnikiem jest jakość ubrań, jakie mamy na sobie. U mężczyzn najwyżej oceniane były garnitury szyte na miarę. Adekwatne jest tu wiec powiedzenie – Dress for successs.

 8. Zasługuje na awans?

 Podobna konkluzja co poprzednio. W świecie stereotypów osoby dobrze i elegancko ubrane mają większe szanse na awans oraz lepsze perspektywy na wysokie zarobki. Profesjonalny wizerunek się opłaca.

 9. Odważny czy neurotyczny

 Nie tylko twarz i ubranie ma znaczenie –  bardzo ważny jest też sposób chodzenia i postura, Podświadomie oceniamy chód i sylwetkę, przypisując ekstrawersję i odwagę do swobodnego i wyprostowanego poruszania się , natomiast neurotyzm i nieśmiałość do spiętej i lekko zgarbionej sylwetki. Także plecy proste i pierś do przodu!

 

 

źródło: www.psychologiawygladu.pl


Komentarze