Przygotowanie do jazdy na stoku.

Kiedy zacząć ćwiczyć? Największą motywację do ćwiczeń przygotowujących do jazdy na nartach mamy tuż przed wyjazdem. Najlepiej zacząć je 3 miesiące przed, ale jeśli nie mamy na to czasu, warto rozpocząć trening chociaż miesiąc przed planowanym wyjazdem. Oczywiście, najlepsze efekty uzyskamy, jeśli będziemy wzmacniać mięśnie przez cały rok. Minimalny czas, który powinniśmy poświęcić na ćwiczenia, to 2 […]

Kiedy zacząć ćwiczyć?

Największą motywację do ćwiczeń przygotowujących do jazdy na nartach mamy tuż przed wyjazdem. Najlepiej zacząć je 3 miesiące przed, ale jeśli nie mamy na to czasu, warto rozpocząć trening chociaż miesiąc przed planowanym wyjazdem. Oczywiście, najlepsze efekty uzyskamy, jeśli będziemy wzmacniać mięśnie przez cały rok. Minimalny czas, który powinniśmy poświęcić na ćwiczenia, to 2 razy w tygodniu po 45 minut.

1.Wzmocnij uda, staw skokowy oraz kolanowy

W celu wzmocnienia mięśni czworogłowego uda najlepszymi ćwiczeniami są przysiady. Jeżeli jednak zależy nam, na całościowym podejściu do tematu, a tym samym zaangażowanie dodatkowo stawu skokowego wraz z kolanowym warto wykonać ruch wielostawowy na niestabilnym podłożu. Dobrze wyćwiczony mięsień czworogłowy uda zapewnia nam odpowiednią pozycję podczas jazdy na nartach, a wzmocnione stawy skokowe oraz kolanowe, ochronią kolana oraz kostki przed kontuzjami.

2.Wzmocnij mięśnie pośladkowe oraz ścięgna podkolanowe

Jazda na nartach to ciągły zjazd w pozycji pochylonej. Ścięgna podkolanowe oraz pośladki po takiej pracy mogą być bardzo odczuwalne.  Przygotowując się do wyjazdu nie zapominaj o ćwiczeniach na te partie ciała.

3.Wzmocnij mięśnie korpusu

Pochylona sylwetka narciarza to również intensywny wysiłek dla mięśni naszego korpusu. Ćwiczenia stabilności ogólnej popularnie zwane na świecie core stability exercise, pozwalają na wzmocnienie gorsetu mięśniowego otaczającego tułów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Inaczej nazywane są także mięśniami rdzenia, ponieważ stanowią solidną podstawę i bazę przez którą kontrolowane są wszystkie ruchy człowieka. Systematyczne wzmacnianie tych mięśni może zapobiec wielu urazom związanym z uprawianiem sportów zimowych oraz poprawić siłę i technikę w większości dyscyplin sportowych.


Komentarze