Bieganie zimą – klika prostych zasad.

BIEGANIE ZIMĄ: ZASADY NIEZBĘDNE DO OCHRONY PRZED ZIMNEM Bieganie jest sportem wytrzymałościowym, który powoduje, że ciało człowieka wytwarza energię cieplną. Pozwala ono zarówno początkującym, jak i bardziej zaawansowanym biegaczom tolerować niskie temperatury. Bieganie zimą może być komfortowe i przyjemne, ale trzeba przestrzegać kilku zasad.   1. ZRÓB ROZGRZEWKĘ W DOMU Rozgrzewka pozwala stopniowo podwyższać temperaturę […]

BIEGANIE ZIMĄ: ZASADY NIEZBĘDNE DO OCHRONY PRZED ZIMNEM

Bieganie jest sportem wytrzymałościowym, który powoduje, że ciało człowieka wytwarza energię cieplną. Pozwala ono zarówno początkującym, jak i bardziej zaawansowanym biegaczom tolerować niskie temperatury. Bieganie zimą może być komfortowe i przyjemne, ale trzeba przestrzegać kilku zasad.

 

1. ZRÓB ROZGRZEWKĘ W DOMU

Rozgrzewka pozwala stopniowo podwyższać temperaturę ciała i mięśni

2. CHROŃ SIĘ WIELOMA WARSTWAMI

Zapomnij o grubym i ciężkim ubraniu! Stosuj system trzech warstw, aby skutecznie odizolować się od zimna.

3. OSŁANIAJ CAŁE CIAŁO

Szybko marznące części ciała, wymagające szczególnej ochrony, to głowa, szyja, dłonie i stopy.

4. NOŚ BUTY DO BIEGANIA PRZYSTOSOWANE DO WARUNKÓW POGODOWYCH I NAWIERZCHNI

Podczas biegania bardzo ważne jest zachowanie suchych stóp, uniemożliwiając przedostanie się deszczu lub śniegu do wnętrza buta, a także utrzymanie stabilności na śliskich nawierzchniach.

5. PIJ ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ PŁYNÓW

Oddychanie zimnym powietrzem przyspiesza utratę płynów i może prowadzić do odwodnienia.

6. ROZCIĄGAJ SIĘ NA ZAKOŃCZENIE TRENINGU

Spowolnij ochładzanie się organizmu po zakończeniu biegania, wykonując ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie.


Komentarze