Dobre nawyki na co dzień.

Nawyki zdrowotne 1. Ćwicz 30 minut każdego dnia. Szczególnie jeśli nie masz zbyt wiele ruchu w pracy, potrzebujesz codziennej gimnastyki. 30 minut każdego dnia to minimum rekomendowane dla optymalne zdrowia. 2. Jedz śniadanie codziennie. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, a jednak wiele osób pomija je. Osobiście lubię zjeść rano kilka tostów i wypić napój owocowy. […]

Nawyki zdrowotne

1. Ćwicz 30 minut każdego dnia. Szczególnie jeśli nie masz zbyt wiele ruchu w pracy, potrzebujesz codziennej gimnastyki. 30 minut każdego dnia to minimum rekomendowane dla optymalne zdrowia.

2. Jedz śniadanie codziennie. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, a jednak wiele osób pomija je. Osobiście lubię zjeść rano kilka tostów i wypić napój owocowy.

3. Śpij 8 godzin dziennie. Brak snu nigdy nie jest dobrym pomysłem. Może ci się wydawać, że zyskujesz czas kosztem snu, a w rzeczywistości „zyskujesz” tylko stres i zmęczenie. 8 godzin to odpowiednia ilość snu dla większości ludzi, z opcjonalną 20-minutową drzemką po obiedzie.

4. Unikaj podjadania pomiędzy posiłkami. Przekąski pomiędzy posiłkami to najkrótsza droga do przytycia. Jeśli jesteś głodny, zjedz coś konkretnego. W przeciwnym razie – nie jedz w ogóle. Dla wyjaśnienia: mam na myśli jedzenie fast foodów pomiędzy posiłkami, prawdziwe (zdrowe) żarcie jest w porządku.

5. Jedz 5 porcji owoców i warzyw każdego dnia. Nasze ciało i mózg uwielbiają owoce i warzywa, więc gorąco polecam jak najczęstsze spożywanie ich. 5 porcji dziennie to dawka rekomendowana przez wiele organizacji zdrowotnych.

6. Jedz ryby. Ryby są bogate w kwasy omega-3 i inne zdrowe elementy. Przynajmniej jeden posiłek z rybą tygodniowo powinien zaspokoić zapotrzebowanie tych składników odżywczych.

7. Wypijaj szklankę wody, gdy się obudzisz. Kiedy budzisz się, twój organizm jest odwodniony i potrzebuje płynów. Wyrób w sobie nawyk picia szklanki wody po przebudzeniu rano. Ponadto pij więcej w ciągu dnia.

8. Unikaj napojów gazowanych. Napoje gazowane są często jednymi z najbardziej niezdrowych, jakie możesz znaleźć. Ogranicz ich spożycie jak to tylko możliwe, a twoje ciało będzie ci wdzięczne za to.

9. Dbaj o czystość swego ciała. Nie radzę spędzać całych dni przed lustrem, ale minimum higieny osobistej nigdy nie zaszkodzi.

10. Jeśli palisz, przestań. Nie ma powodu, dla którego warto palić, a porzucenie tego nałogu jest możliwe.

11. Jeśli pijesz alkohol, przestań. Tak jak wyżej. Nie łudź się, że alkohol rozwiąże twoje problemy. Nigdy tak się nie dzieje. Jedynym odstępstwem od tej zasady jest jeden kieliszek wina dziennie, podczas posiłku.

12. Korzystaj ze schodów. Ten nawyk zmusza do minimum wysiłku. Zamiast korzystać z windy, chodź po schodach.

Nawyki związane z produktywnością

1. Notuj. Wyrób w sobie nawyk zapisywania pomysłów i rzeczy, które przychodzą ci do głowy. Możesz użyć do tego notatnika, a potem przenieść notatki na komputer.

2. Planuj, ale nie za dużo. Planowanie jest ważne i powinieneś planować co będziesz robił dzisiaj i w tym tygodniu. Jednakże planowanie kilku tygodniu naprzód jest zwykle nieskuteczne, więc nie zawracaj sobie zbytnio tym głowy. Krótka lista zadań jest o wiele skuteczniejsza.

3. Wstawaj wcześnie rano. Bycie rannym ptaszkiem jest doskonałym sposobem na zyskanie dodatkowego czasu. Osobiście lubię wstawać o 5 rano, i przed 9 mieć zrobione to, co zajęłoby mi wiele dni.

4. Sprawdzaj maila tylko 2 razy dziennie. Email może w łatwy sposób stać się nałogiem, ale zazwyczaj nie ma sensu sprawdzać pocztę, co 10 minut. Postaraj się sprawdzać skrzynkę mailową tylko raz lub dwa razy dziennie.

5. Eliminuj niepotrzebne zadania. Fakt, że jesteś cały dzień zajęty, nie oznacza, że robisz ważne rzeczy. Eliminuj każdą czynność, która nie jest potrzebna i skupiaj się na tym, co jest naprawdę istotne.

6. Sprzątaj swój pokój i biurko. Posprzątany pokój i biurko są ważne dla zachowania koncentracji i kreatywności.

7. Automatyzuj. Jest wiele zadań, które musisz wykonywać codziennie lub co tydzień. Spróbuj zautomatyzować je jak to tylko możliwe.

8. Ustalaj sobie ściśle określone terminy. Kiedy robisz coś, decyduj z góry, o której masz przestać. Ta zasada sprawi, że wykorzystasz wydajniej czas, który masz na wykonanie zadania, więc zaszczep ten nawyk dla maksymalizacji swojej produktywności.

9. Odpoczywaj od pracy raz w tygodniu. Zamiast pracować każdego dnia, odpuść sobie jeden dzień (np. niedzielę), w którym nie będziesz włączał komputera. Wykorzystaj ten czas na jakieś czynności rekreacyjne, np. spacer.

Nawyki dotyczące rozwoju osobistego

1. Czytaj 1 książkę tygodniowo. Czytanie jest dobrym sposobem na podtrzymanie aktywności mózgu. Poświęcając na lekturę 30 minut dziennie, przeczytasz jedną książkę tygodniowo lub ponad 50 rocznie.

2. Rozwiązuj łamigłówki. Quizy, krzyżówki, scrabble, itp. doskonale ćwiczą mózg.

3. Myśl pozytywnie. Jesteś tym, o czym myślisz, cały czas.

4. Dokonuj szybkich decyzji. Zamiast zastanawiać się godzinę za każdym razem, gdy masz zamiar coś zrobić, podejmuj decyzje jak najszybciej (zwykle poniżej 1 minuty).

5. Poczekaj przed zakupem. Odczekanie 48 godzin przed zakupem jest świetnym sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy. Spróbuj!

6. Medytuj 30 minut dziennie. Doskonałym sposobem na rozjaśnienie umysłu i uzyskanie spokoju ducha jest medytacja. 30 minut to nie dużo, ale wystarczająco na początku.


Komentarze